9.00

Sitter här i mina mysbyxor och "marsvinströja" och slappar och känner efter hur det är att vara 35 år..
Nu är jag definitivt 35 år...... igår kunde jag på något sätt förhala det under hela dygnet då jag egentligen inte vet hur dags på dygnet jag är född.
Sådan information fick man inte med sig i adoptionspapperena när man skickades hit till Sverige på 70-talet - i alla fall inte jag ..... och jag kände inte heller att  det var något viktigt att fråga om när jag var där i somras..... tror iofs inte att de hade kunnat svara på det heller.....

Hur som helst så vet jag att detta var en viktig grej för mig när jag var yngre eftersom mina syskon - på minuten - kunde säga när de föddes - det ville ju jag också kunna säga.
Sååååå..... jag och mamma kom överens om ett år att jag själv fick bestämma när jag ville vara född på dygnet och sen skulle det gälla för all framtid *ler*

Vet inte varför jag valde just det klockslaget men om jag inte minns fel så stod jag inne i TV-rummet och kollade på TV:n. På den tiden fanns det en stor analog klocka på en grön bakgrundsbild på TV:n. Den närmade sig 9.00 och då bestämde jag fr.o.m. då att jag var född kl. 9.00....... och så har det varit sedan dess....... originellt, eller hur?! *skratt*


Kommentarer
Postat av: jessica fröberg

Jag är fortfarande 34, ung och pigg!!!!!!!!!!!

2008-12-30 @ 18:40:02
Postat av: Pilla

Dina dagar är räknade...... hehe

One day left!

2008-12-30 @ 18:46:47
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0