Färdig för ikväll

Nu är jag färdig med allt jobb - för idag...
Martin gick upp till sängen för över en timme sedan och jag sitter ensam här nere med TV:n och datorn som sällskap. Det värsta är att jag inte är trött utan skulle säkert kunna vara uppe en bra stund till. Men vilken katastrof det skulle bli - imorgon! Somnar alltid på bussen om morgnarna och det är inte bra - blir som en zombie.... Har nu också börjat med en ful ovana att somna på bussen hem också - nicht gut Pernilla!!! Det är kanske de där små power-naps som gör att jag nu sitter här och inte känner något behov av att slockna?

Innan jag somnar går jag alltid igenom morgondagen i huvudet.... bara jag som gör så? Åh nej, det kan det inte vara!
Morgondagen:
jobba (med allt vad det nu innebär), åka buss till Öllsjöskolan för att vara med på Ellens utvecklingssamtal, ta bilen in till stan för att hämta Martins kostym på kemtvätten, tillbaka till skolan för att ha utvecklingssamtal, hem och gosa med mina barn!

Erik tycker att jag är världens tråkigaste mamma nuförtiden som aldrig är hemma... :-( Han kan inte förstå det där med jobb. För en 5-åring så existerar bara nuet och jaget.
Men snart Erik.... jag lovar att det snart är som vanligt igen!
Ellen är så stor så hon förstår och klarar detta mycket bättre än lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0