Hur många fiskar får man för 1000 kr?

Igår var jag och Erik i en av Kristianstads djuraffärer och skulle köpa hundmat till Basti. Vi tog tillfället i akt och gick omkring och kollade in alla fiskar, kaniner, marsvin och fåglar också.
Erik fastnade för fiskarna och kunde nog stått där fortfarande och bara tittat, pekat och frågat.
Han konstaterade att han nog ville ha ett akvarium så när vi går fram till expediten för att betala hundmaten så passar han på att fråga:

"- Hur många fiskar får man för 1000 kr?"

Jag vet inte om det var jag eller expediten som blev mest förvånad....
Jag berättade för honom att det berodde på vilken sorts fisk man valde o.s.v.

"- Mhmm.... Jag skulle kunna köpa fiskar för 200 kr....... om jag hade haft det!"

Expediten säger till honom att han kan önska sig det av tomten.

"- Ja, jag önskar mig ett "avarium" ! " *ler*

Jag skulle också vilja ha ett akvarium. Martin och jag hade ett när vi precis flyttat ihop (för X antal år sedan) men när vi köpte hus var det stopp och fiskarna skänktes bort.

När Erik berättar för Martin att han vill ha ett akvarium så svarar Martin att han kan få det när han blivit stor och kan ta hand om det själv. Då säger Erik att "mamma vill också ha ett akvarium".
Martins replik:

"- Mamma kan också få ett när hon blivit så stor att hon kan ta hand om det själv..."

Passa dig! :-(

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan!

Ett gott skratt förlänger livet. Tack för att du bloggar. Då får du ju önska dig ett akvarium nu när du blir stor.

Kram Tanja

2008-12-14 @ 23:16:19
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Sofie

Hihihi! När ska du berätta om kaninen eller var det flera? Stackars Martin, jag menar James...

2008-12-15 @ 08:12:02
Postat av: Pilla

Ööhh.... va?!

Kaninen? Nu hänger jag inte med? Men det är säkert något roligt/dumt jag har varit med om.... det brukar vara så! ;)

2008-12-15 @ 09:21:28
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nu tror jag du försöker mörka...

Visst var det väl din kanin som du hade inomhus som la en liten lort varje gång den tog ett skutt?! Det kan inte varit någon annan!

Kram

2008-12-16 @ 08:38:28
Postat av: Pilla

HAHAHA :-))

Ja, visst var det det! Ture hette han! Världens sötaste!

Jag hade nästan förträngt att det var på det viset men det stämmer! Man kunde följa lort-spåren efter honom. Har jag verkligen berättat detta?! skratt

2008-12-16 @ 12:19:53
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, det har du och vi som lyssnade skrattade så vi grät!

2008-12-16 @ 21:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0