Inte trött

Idag ska jag inte göra om samma misstag som igår - att gå och lägga mig för tidigt - eller rättare sagt - innan jag är ordentligt trött!
Jag går efter klockan och när den passerat midnatt så säger mitt sunda förnuft att jag bör styra min kropp mot högre höjder - d.v.s. till övervåningen och sovrummet som finns där. Där brukar redan ligga en person - Martin - och sova men tyvärr smittar inte det.

Igår gick jag och la mig (mest för att klockan visade mycket) men sen låg jag istället i sängen och vände och vred på mig - undrar om det finns ett bättre sätt att plåga sig själv på?!
Man hinner fundera och tänka väldigt mycket när man ligger där och stirrar rakt ut i mörkret.
Just då känner man för att ha någon att prata med (så att det inte ska kännas så ensamt att ligga där vaken)..... så jag försöker lite diskret att harkla mig och på så sätt "råka" väcka Martin. Men det blir ingen reaktion. Det krävs hårdare tag. Så jag "råkar" knuffa till honom.... Ingen reaktion. Men vad fasiken?!
Till slut väcker jag honom! Ja, nu vet jag att en del av er reagerar på detta men ni ska veta att det inte är någon fara. Han somnar om lätt som en plätt - oftast redan innan man hunnit avsluta sin mening.....

Han försökte faktiskt vara lite social där mitt i natten men svaren som jag fick lät mest som

"- Mmmm" eller "Öhh" eller "Ahhh"

Inga uttömmande svar alltså......

Så ikväll ska jag titta på Sex and the City tills jag har gäspat tre gånger.... sen kan det nog vara lagom att krya till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0