Jessica

Ångest och sorg! :-(   
Idag började jag på allvar inse att min kollega Jessica inte längre ska finnas i klassrummet bredvid mig efter jullovet. Hon ska börja jobba på en annan skola vilket innebär att en era på X antal år går i graven imorgon....  Det känns som om vi alltid jobbat tillsammans och vi har gråtit, skrattat, skrikit och varit tysta tillsammans. Majoriteten har dock bestått av hysteriska skrattanfall och fnitter... :-)

Vi tycker så lika om mycket även om vi nog är ganska olika men ändå lika.... det låter flummigt - jag vet!
Det är liksom bara så att Jessica alltid har funnits där och nu ska hon inte göra det längre...... det känns tomt och fruktansvärt trist! Samtidigt vill jag ju så klart att fler ska få möjlighet att få upptäcka och ta del av alla hennes härliga egenskaper.

Vem ska nu säga till mig att inte vara så "bitchig" på jobbet? Jessica är den ödmjuka av oss två - vi kompletterar nog varandra ganska bra på många olika sätt.

En sak är säker..... jag kommer att sakna dig så otroligt mycket. :-(
Oj... nu kom en liten tår...... inte likt mig!

Fast sen måste man ju komma ihåg alla de roliga minnena man har från Jessica (du trodde väl inte bara att jag skulle säga snälla saker om dig?! *skratt*) Här är några punkter som direkt får mig att tänka på dig.....

• som när du laminerade rönnbären...... blev de mosade - va?! Konstigt!!! :-)
• Runar....
• "- Den senaste forskningen säger....."
• bada bastu med kläderna på....
• göra listor.... ;-)
• övertrassera kontot tillsammans med mig med sisådär 17000kr!!! Inte illa va? Nog första gången vi båda blivit helt tysta...

Listan hade kunnat göras hur lång som helst! :-)








Kram :-)

Kommentarer
Postat av: jessica

JAg blir alldeles tårögd Pernilla. JAg vet inte heller hur jag ska klara mig utan dig. JAg har nog inte riktigt förstått det än. Det måste finnas någon rektor någonstans som inser att vi är det bästa som kan hända en skola och att vi är bäst som en paketlösning, få två för priset av en.....

2008-12-18 @ 20:49:54
Postat av: jessica

JAg blir alldeles tårögd Pernilla. JAg vet inte heller hur jag ska klara mig utan dig. JAg har nog inte riktigt förstått det än. Det måste finnas någon rektor någonstans som inser att vi är det bästa som kan hända en skola och att vi är bäst som en paketlösning, få två för priset av en.....

2008-12-18 @ 20:53:08
Postat av: Sofie

Jag tror inte era äkta män gillar tanken på halva lönen...

Vuxenfika!!!!! Jag längtar, barnvakten är fixad...

Jag erkänner det föll en tår, även om jag är den lyckliga som får tillbaka en förlorad kollega! Tre till priset av en, funkar det bättre tror ni?

2008-12-18 @ 22:43:39
Postat av: Pilla

Ja, Jessica.... vi har sagt det många gånger förr - vi hör ihop - så enkelt är det.

En termin i taget.... men jag ska väl inte deppa (eller det kanske jag ska?). Jag byter dig mot en underklädesmodell....;) (internt - sorry!)

Hahaha....

2008-12-18 @ 22:50:53
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0