Lillejulafton

God morgon! Lillejulafton!
För mig innebär det massor av minnen från när jag och mina syskon var yngre. Då var det tradition att alltid fira lillejulen nere hos min farfar (som bodde på halva nedervåningen i vårt gigantiska hus). Dit kom mina kusiner och han bjöd alltid på rostbiff och potatissallad - det hörde liksom till!
Vi bytte julklappar och det blev en liten light försmak av vad den "riktiga" julaftonen skulle bjuda på :-)

Nuförtiden är vårt julfirande mer "komplicerat" (om man nu får kalla det så). Vartannat år firar vi på julafton precis som vanligt och då med alla mina syskon och bihang + mina föräldrar så klart. Det andra året firar vi på lillejulen eftersom vi då "delar upp oss" på själva julafton - då firar vi med våra respektives föräldrar m.m.
Jaja, hittills har det funkat ganska bra.....
I år är det alltså dags för att fira på lillejulen - alltså idag!

Vi ska vara hemma hos Lotta & Ola men innan dess ska vi förhoppningsvis ha hunnit med lite saker här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0