Julgranen på plats....

I morse när jag och Martin vaknade var vi ganska överens om att vi inte orkade köra Skåne runt för att hitta den "perfekta" julgransfoten utan jag tog mod till mig och sa det jag egentligen hade funderat på redan i går kväll...... nämligen - använda julgransfoten vi köpte igår, hugga lite till på stammen, och ev. binda upp granen och stötta den med rep.

Martin nickar och vi inser båda två att vi nog är ganska patetiska .... men vad fasiken..... det bjuder vi på! :-)

Såååå....... ut och hugga lite till på stammen...... in med granen och ner med stammen i foten...... oups.... hela granen välter med fot och allt om man inte håller i den.... hur ska detta sluta?! Martin knyter ett rep lite provisoriskt i dörrhandtaget till vår uteplats. Nu står den i alla fall av sig själv..... *pust*

Vi inser att det finns några grenar längst ner på granen som vi skulle kunna ta bort och då kanske den skulle få lite mer jämnvikt..... såååå.... fram med sågen och såga av lite utstickare...... perfekt!!! :-)
Ja, alltså, granen kan inte stå av sig själv ändå utan behöver fortfarande repet runt sig, men med lite kulor, glitter, lampor och i mörker, så syns ju inte det.... *haha*


framifrån...

Ser ni repet? Ev. behövs det fler rep.... vi får väl se.....

Vi har gett barnen stränga förhållningsorder om att helst inte ens närma sig granen! Andas bara försiktigt på den.... så att den inte välter..... dessutom har vi en hund som undrar hur koko vi egentligen är som tar in ett stort TRÄD i huset?!

Vi funderade lite på att ut och leta efter sånt där avspärrningsband som poliserna använder sig av och surra runt granen med tillhörande skyltar - "Beträd ej området. Sker på egen risk!" , eller något liknande......

Det är ju tur att man kan skämta om det i alla fall.... *ler*


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag måste berätta för er att ni har verkligen funnit en vacker gran. Repet hör nästan till, jag är uppväxt med att mina föräldrar hade en krok i taket och ett band ner för att den inte skulle välta när div djur attackerade granen.

Kram

2008-12-22 @ 23:51:30
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0