Lucialinne?

Imorgon är det Luciafirande överallt och naturligtvis även på dagis och i skolan. Så vi ska upp med tuppen och med alla kläder och tillbehör ska vi först ta oss till dagis och beskåda Erik som tomte och få lyssna på alla sånger som han övat på här hemma.... Ska bli väldigt intressant att få höra Staffan var en stalledräng eftersom det är den enda sången han sjunger med en helt annan melodi än vad det ska vara. Hur han lyckas få få ihop alla orden så att det stämmer någorlunda - det är för mig en gåta!
Varenda gång när jag eller Ellen försöker sjunga med honom så styr han ändå in på sin egen påhittade melodi.....
Som sagt - ska bli spännande att höra - för inte har de väl börjat med stämsång redan?! ;-)

Snabba ryck och en snabb förflyttning till Öllsjöskolan där Ellen ska gå med i Luciatåget. Naturligtvis vill vi ju vara med på det också eftersom det bara är 2:orna som går och då är det nu eller aldrig....

Som vanligt (tyvärr) så har varkens Martin eller jag haft så där vidare bra framförhållning med kläder som behöver inhandlas. Tanken har dock funnits där hela veckan men det hjälper ju ingen! 
Imorgon är det alltså dags och i skolan hade de frågat om alla hade fixat kläder. Ja, det hade alla - utom Ellen! *oups*

"- Min mamma har inte köpt till mig ännu.... "

Då hade fröknarna undrat om vi behövde hjälp med att fixa - aningen pinsamt! Tja, hjälp och hjälp - snarare en spark i röven så att jag tar tag i sådana här saker! Sorry Ellen!

Martin ringde runt till olika affärer för att höra om de hade lucialinne i rätt storlek och tillslut hittade vi och det är där Martin befinner sig just nu.
Hur är det man brukar säga? Bättre sent än aldrig?!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hi,hi så det var här du landade!

Ville bara säga att plånboken är upphittad och att jag glömde ge dig cd skivan. Du får den på jobbet imorgon. Jag har redan startat med mina hushålls- sysslor dvs sätta på ugnen :)

Kram

2008-12-11 @ 18:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0