Har du klämt på dina bröst idag?

Julhelgen fortsätter och idag är det Juldagen. Juldagen är väl en sån där dag då man mest bara går hemma och myser, tittar på sina juklappar och försöker hålla kvar den där skimrande stämningen.....
Så är det i alla fall här hemma. Barnen har gått i pyjamas hela dagen och det är först nu som Ellen bytt om eftersom hon stack bort till en kompis en liten stund. Erik har snart fyrkantiga ögon då han antingen suttit framför TV:n eller sitt Nintendo......

Själv ställde jag väckarklockan i morse och tog mig hem till Maria (eller rättare sagt hennes föräldrar) för att äta julfrukost där hemma tillsammans med de andra tjejerna.
Jättemysigt! Tiden går bara så fruktansvärt fort men vi hann med att diskutera både det ena och det andra. Det som är så skönt med dessa "brudar" är att man kan prata om precis allt - inget är tabu - och man får alltid raka och ärliga svar.

Precis innan vi skulle gå började vi diskutera bröst.....
Man bör väl egentligen känna igenom sina bröst regelbundet för att kolla så att allt verkar OK. Men ärligt talat.... hur många är vi som gör det?! Jag gör det aldrig.... okej, någongång om året kanske men då är det snabbvarianten - typ kläm lite här och peta lite där.... nähä, känns inget konstigt.... Jag vet ju inte ens HUR man ska känna igenom sina bröst !!!*suck*
Det får kanske bli mitt nyårslöfte - att klämma lite mer ;-)  !

Nej, skämt åsido - det är egentligen otroligt dumt att man slarvar med något så enkelt. Kan man upptäcka något avvikande i tid så kan det ju vara guld värt.
Så nu uppmanar jag all kvinnliga läsare - tryck och kläm lite oftare!
Till alla manliga läsare säger jag - hjälp till! *ler*
Lycka till! :-)

                     
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0