Pokémon expert

"- Mamma, mamma, kan du läsa vad jag ska göra! Vilket är mitt nästa uppdrag, vad säger de?"

Vart jag än går nu för tiden så är jag förföljd av en unge, ungefär tre lortar hög, som springer efter mig som en svans med sitt silvriga Nintendo DS i händerna.......
Han fick ju ett Pokémon spel till sitt Nintendo och utanpå spelet står det att det är från 3 år.... skitbra tänkte jag då ........ skitdåligt, tänker jag nu!

Tja, om man är en läskunnig, engelsktalande superintelligent unge på tre år - ja då är det nog inga problem att fixa spelet...... men om man är en något normalbegåvad, icke-läskunnig, svensktalande kille på drygt 5½ år - ja, då har vi ett problem.... må vara ett I-lands problem men icke att föringa - ett problem!

För att förstå vilka uppdrag man ska lösa så måste man läsa de engelska dialogerna och jag kan lova att de är MÅNGA!!! Själva uppdragen - d.v.s. att fånga Pokémon av olika karaktärer - tja, det är ju den lätta delen i det här spelet. Det fixar Erik på nolltid och sen har jag en svans bakom mig igen!

Må vara mitt ansvar som inte läste de finstilta små raderna med förstoringsglas på spelets utsida..... där man skulle kunna få fram att det inte gick att få svensk text.... men oavsett så hade det ju ändå inte hjälpt honom när han inte kan läsa överhuvudtaget!

Så om ni någongång är i behov av en expert på Pokémonspel på Nintend DS - så ring mig!


Kommentarer
Postat av: Gloria

Hej!

Det är så roligt att läsa din blogg. Du skriver på ett trevligt och humoristiskt sätt. Jag förstod att du har fyllt år, därför vill jag passa på att gratulera dig.

Hur räknar man nu.....är det så att du är närmare 40 än 30......... eller? ;)

Ha det gott!

Gloria

2008-12-30 @ 14:29:21
Postat av: Pilla

Tack Gloria!

Tja, jag känner mig en aning kluven då jag oftast påpekar att man bör avrunda uppåt vid 5:a....... men nog är det väl dags för ett undantag? haha



Kram

2008-12-30 @ 16:47:37
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0