Varför tvättar inte James?

Mina kläder behöver tvättas och jag undrar i mitt stilla sinne om James redan tagit julledigt?! Varför kan jag inte höra tvättmaskinen tvätta?
Går ut i tvättstugan och tittar..... där ligger Martin på golvet och har skruvat sönder maskinen!

Att vår tvättmaskin legat på gränsen till att få åka till soptippen - ja, det har vi vetat ett tag men det passar sig inte riktigt nu - inte i december månad med alla julklappar som ska handlas - fattar den inte det?!

Tittar frågande på Martin och väntar på domen. Han skakar på huvudet och jag förstår att det inte bådar gott..... adjö alla spontanpresenter som ligger och väntar på mig i affärerna....... adjö alla kameraobjektiv som jag mer än gärna hade satt på min kamera....... adjö alla små, söta lap-tops som jag drömmande tittat på i reklambroschyrerna....... och adjö alla kläder som jag spanat in till mig själv! Bye bye!

Tydligen har Martin varit mer förberedd på denna tvättmaskins-kollaps än vad jag trott och han har redan hunnit kolla ut nya alternativ. Imorgon ska det inhandlas en ny och när vi ändå är igång med tvättstugan då passar vi också på att riva ut vasken och köpa nytt skåp m.m...... Så mycket pengar till en tvättstuga!!! Jag måste nog försöka tillbringa mer tid där i framtiden - känner att jag inte har någon talan om vad ví ska investera där. Martin/James har tagit kontrollen och styr med järnhand! Nicht gut!!!


oj vilken rolig spontanpresent...! :-(


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det är beräknat att han ska komma den 27 december..

Men min chef hoppas på att det blir den 28 på värnlösabarns dag för då är han född:)

Ja det är lustigt det där med olika nojor man får när man är gravid :)

Inte bra med sådana utgifter i December när man ska ha pengarna till annat..



Ha en trevlig kväll

2008-12-07 @ 22:09:19
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0