Moster Lotta - vår "stand-in"

På fredag är det skolavslutning och sen ska vi njuta av jullovet! :-)
Tyvärr är det ju så att vi aldrig kan vara med på Ellens avslutningar eftersom både jag och Martin har våra egna elever och måste vara där.
Som tur är så finns ju "moster Lotta"! :-)


Moster Lotta....

Det är Ellens absoluta favorit och jag tror ärligt talat att om vi hade frågat Ellen vem hon helst hade velat bo hos så hade hon svarat Lotta - lite deprimerande faktiskt.... !

Lotta har fått vara vår stand-in de senaste julavslutningarna och suttit med i kyrkan och lyssnat på tal och sång. I fjol fick sedan Ellen följa med henne in till jobbet och vara där resten av dagen - toppen tyckte Ellen! :-)

Så kommer det att bli även i år men just nu har jag och Ellen en diskussion om hennes klädsel..... den nyinköpta julklänningen borde provanvändas på avslutningen (tycker Ellen) men det tycker inte hennes mamma.
Hur skulle det se ut? Röd, glittrig, tunn klänning på C4 Teknik och sedan tjänsterundor ut till Reningsverket...?! Nej, tror inte det!!!

Kommentarer
Postat av: M

Jag håller med Ellen - den fina nya klänningen borde visst provanvändas på avslutningen - man vill/ska ju vara fin då!

Så kan man ju faktiskt byta om till "oöma kläder" när man sedan följer med moster till jobbet!!

Heja Ellen! Hälsar din kompis Magda som håller på dig!

Kram

2008-12-16 @ 20:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0