Men hur lyckas jag?!

Var hemma en kort runda hos Tina för att låna hennes saxar så att jag skulle kunna klippa Basti. Vi ska nämligen upp till Göteborg första helgen i januari på en stor utställning :-)

Basti är väldigt snäll av sig när det gäller allt från kloklippning till kamning och trimning. Han brukar vanligtvis somna och för mig är det en stor gåta då jag inte direkt är den varsamma typen som lirkar och tar det lugnt utan snarare den som drar och sliter och kan slinta både en och två gånger..... :-P

Hur som helst så fogar han sig snällt och sitter still medan jag går loss med saxen *hehe*...... och tänker samtidigt "att denna gången ska han minsann inte få någon kal fläck någonstans!" (se tidigare inlägg)
Men vad tror ni händer? Jo, jag tycker att jag har full koll på läget, saxen, hunden, pälsen - ja, allt! Men kan då någon vara så snäll och förklara hur den där - nej, ursäkta - de där två kala fläckarna kom dit?! Vem orsakade dem?! Inte jag - jag som var så stadig på handen!

Shit shit shit!!! Känner samma panik som förra gången och svär över mig själv för att jag är så fruktansvärt klantig! :-(
Men märker sen att om man lägger hans öra i en viss vinkel så syns inte den ena kala fläcken *hihi*. Men kan man få någon garanti på att örat ligger så hela tiden?! Nja, förmodligen inte....
Tja, det är bara att hoppas att pälsen växer i racerfart med tanke på att det är 10 dagar kvar....

Kommentarer
Postat av: Tanja

Usch, hur kan du tänka på något så trist som att trimma Basti en slappedag som idag. Jag tänkte ta BÅDA två i morgon om jag orkar. Just nu ligger Douglas på min mage och Kezo på mina ben i soffan medan vi kollar film. Mycket mysigare.

Kram

2008-12-25 @ 17:36:40
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0