Hundutställning

Ja, då är man hemkommen efter en lång dag i Tipshallen i Växjö. Jag blev hämtad av Tina tidigt i morse vilket innebar att jag var tvungen att stiga upp ur min varma, goa, mysiga och sköna säng redan 05.20!!! Usch, det är ju nästan Martin-varning på det (han har ju stigit upp vid 5-tiden nästan alla dagar den här veckan)!
Det var skithalt på vägarna och jag höll på att dratta på rumpan redan innan jag hunnit nerför uppfarten...:-S   Dessutom var det dimmigt och jag undrade om vi skulle kunna komma iväg överhuvudtaget.
Men Tina kom och vi började kryp-köra mot Växjö.
Massor av folk, massor av hundar och massor av olika ljud. Jag visste inte riktigt hur Basti skulle fixa detta eftersom han inte alls gillade den senaste utställningen (då ville han bara hem!). Mitt mål den här dagen var att Basti skulle ha kul och vara glad - en bra avslutning på det här utställningsåret (även om vi inte varit så aktiva och varit på så många utställningar i år).


                                                                                                    Bastis lilla krypin...

Det blev verkligen en bra dag - på många olika sätt. Basti var på kanonhumör hela dagen och verkade tycka det var kul. Svansen var hög och inte mellan benen som förra gången (då fick man leta efter den!). Det gick också riktigt bra för oss i ringen och det slutade med BIR (Bäst i rasen) och Cacib (ja, fråga mig inte vad det står för med det betyder i alla fall att man har en riktigt fin hund :-)   ) Sedan var det dags för gruppfinal i stora ringen. Där slutade han som 4:a vilket också är bra! :-) 


                                                                                                                 Fina priser


                                                   Tina visade många hundar - här är det Astrid.


                                                                                                                  Hemfärd...

Vov vov... :-)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag säger det igen, Grattis. Helt fantastiskt. Det var fan och mig på tiden att han också fick CACIB, det är han väl värd. Jag önskar att jag varit på plats och sett det med egna ögon. Istället fick jag stå och svettas i 4 timmar i bastun.

Kram på er båda två.

Tanja

2008-11-01 @ 21:45:36
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Christina Johansson

JÄTTE-JÄTTEGRATTIS Pernilla för din o Basti's bedrift i Växjö igår!!!!Hoppas du förstod att vi blev lika glada som du och sedan går du o blir Grupplacerad också kanonkul!!!Synd bara att vi inte stannade och fick uppleva det med dig.

Sug på karamellen för det är ni verkligen värda både matte o hund.Många gordonkramar från Rydaholm.

2008-11-02 @ 12:39:46
Postat av: Helena Johansson

STOOOOORT SUPERGRATTIS!!!!! Ni var verkligen värda detta ! Och att ni blev 4:a i gruppen var ju ännu bättre! Han var ju SÅÅÅ fin! Stort grattis igen!

Kramar!

Helena

2008-11-02 @ 13:21:06
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tina

Hallå där!

Tror inte att jag gett tillåtelse till någon

form av bilder på mig!!!!Min advokat kommer att kontakta dig (och Börje).

Speciellt inte när du inte talar om för mig att Astrids bakben skulle längre bak.

2008-11-02 @ 18:34:52
Postat av: Lise-Lotte

Grattis igen!!

Jättebra gick det ju! Anmälde du nu till Stockholm??

2008-11-04 @ 11:38:04
URL: http://www.hotfire.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0