Längtan...

Idag satt jag och några kollegor och pratade om vintersemestrar. Då menar jag inte att åka iväg till ett varmt land med kritvita stränder (även om detta också hade varit helt underbart skönt) utan snarare till höga berg och djupa dalar fyllda med snö!
Jag är barnsligt förtjust i att åka skidor (utför) och har lyckats smitta min familj med detta fenomen :-)  Ska erkänna att Martin inte var särskilt pigg på snö, kyla, vinterkläder, pjäxor, m.m. när vi träffades för X antal år sedan. Men det har successivt vuxit fram och tillslut lyckades jag få med honom på en skidresa - sen var han fast! *skratt*

Vi har ett favoritställe här i Sverige och det är uppe i Hemavan som ligger en liten bit från Tärnaby - ni vet - Ingemar Stenmarks hemmaort...
Det är ju en bit att åka men de sista gångerna har vi flugit och det har varit otroligt smidigt.

I våras åkte vi upp till Tärnaby - det blev bestämt ganska spontant - men det gillar ju jag! :-) Iofs fick vi åka tåg upp till Stockholm och sedan flyga därifrån resten av vägen. Då sa jag  "-Aldrig mera tåg!!!" Jag blev så fruktansvärt åksjuk och marken gungade ett dygn efteråt.
Men nu har det alltså blivit bestämt igen - vi åker upp till Hemavan i april - med tåg och buss! Det ni!
Den här gången åker vi inte själva utan pappa & Ingrid, Lotta & Ola och Anders, Annika och lille Alfred följer också med. Ska bli hur kul som helst! :-)

Har suttit och stirrat förälskat på korten från i våras... Jag bjuder på några.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0