Lapp till tomten

Martin och Erik hade en diskussion om tomten igår kväll när det var dags att gå och lägga sig. Det är nämligen så att Erik har under ganska lång tid nu kommit in till oss om nätterna och när vi vaknar så är vi alltså tre i sängen... Det stör iofs inte mig särskilt mycket eftersom jag inte väcks när han smyger in - men samtidigt vill vi ju att han ska kunna somna om i sin egen säng.

Martin tog igår hjälp av tomten för att försöka få Erik att bli lite mer motiverad till att stanna kvar på sitt rum om nätterna...
"-Tänk om tomten kommer hit till ditt rum en natt och upptäcker att du inte är här.... då vet han ju inte var du är och om han ska fixa julklappar till dig när du är försvunnen..."

Detta gjorde Erik mycket förbryllad och han var tyst en lång stund och funderade. Sedan säger han "- Jag kan skriva en lapp där det står : Jag är hos mamma & pappa! "  Sötnos! :-)      Att stanna kvar och försöka somna om fanns inte i hans huvud!




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0