Måndagspussar

Alltid när vi hämtar Erik på dagis så vet man vad han kommer att fråga "- Händer det något speciellt idag?". Det har liksom blivit en stående fråga...

Idag när Martin hämtade Erik så var det inget undantag utan ute i kapprummet kom frågan och Martin svarar att det inte finns några planer för dagen utan de ska bara hem och börja med middagen. Då plötsligt utbrister Erik "- Åhhh, attans också! Det är måndag! Det betyder måndagspussar!".
Det är nämligen så här att min son är inte överförtjust i dessa mun-mot-mun-övningar utan undviker dem helst om det går. Men detta råkar ju vara något av det bästa som jag vet så därför har vi nått överenskommelsen att måndagar är PUSSDAG! Då delar han - frivilligt - ut så kallade måndagspussar! ♥

Jag behöver ju inte överdriva och påstå att han gillar det men vad fasiken - det skiter jag i - det är en mammas rätt att få lite barnpussar då och då... *skratt*.... och om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag egentligen att han också gillar det men det ska han ju absolut inte visa - oh no!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0