Välkommen till vår bordell...

Första ljuset är tänt och nu har har kapplöpningen till den 24:e december börjat - ja, jag vet att jag är en riktig advents-dödare som säger så och tar bort allt det mysiga och stämningsfulla kring advent och jul men visst kan väl även ni ibland känna en liten gnutta av stressen nu i december och allt ni ska hinna med?! (Jisses vilken lång mening!!! Ingen sv-lärare som läser detta hoppas jag..... jo, det är det ju.....*oups*)
Jaja, jag tycker också att det är mysigt - särskilt som ikväll när man sitter här och tittar på alla tända stjärnor och adventsljusstakar.... :-)

I år hänger det två röda glaskulor, som har ljusslingor inuti sig, i vårt ena köksfönster. När jag köpte dessa tyckte jag de var superfina och fick argumentera lite med Martin för att han skulle hänga upp dem överhuvudtaget (då kan ni ju gissa vad han tyckte om dem...).
Han protesterade ganska högljutt eftersom han tyckte det påminde om ett slags skyltfönster till en bordell eller något liknande (fråga mig inte om han talar utifrån erfarenheter...).
"- Välkommen till bordellen!" höll han på att upprepa som ett mantra samtidigt som han spikade upp sladden på väggen.... ibland kan du vara så barnslig Martin! ;-)

Hur som helst så kom de upp i fönstret och jag var mycket nöjd - just då! Nu efterhand som tiden har gått så vet jag inte riktigt vad som har hänt...... jag är mer och mer inne på Martins linje..... kanske liknar det lite en bordell i alla fall??? Borde vi ta ner dem? Det vågar jag inte ens säga till Martin - då får han väl frispel!!!
Martin däremot - han har också vänt och går mer på min ursprungliga linje..... han gillar dem mer och mer och tycker inte att de ser så "porriga" ut längre... *suck*....


Bordellaktig...?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Nejdå, de lyser så fint i ert fönster!

Vi har oxå en liten "porrlampa" i vårt sovrumsfönster;-). Jag tror att du såg den (den rosa från ikea, vet du vilken jag menar) R tycker att den ser ut som en porrlampa....(hur han nu kan veta hur en sån ser ut?) Just nu är den iallafall utbytt mot en stjärna. KRAM Josefine

2008-11-30 @ 23:14:48
URL: http://jossabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0