Ingen bra start...

Klockan är strax 8.30 och då börjar mina elever men jag är fortfarande hemma och kommer att vara det hela dagen..... det är VAB-dag idag (igen) :-(    Lillkillen är inte alls på "humör" och då blir han också väldigt känslig. Han börjar gråta för ingenting och nu imorse gick han omkring här hemma med svullna ögon efter alla tårar som svämmat över pga diverse småsaker.

Vi steg upp som vanligt och morgon-tempot satte igång. Ellen och jag hade inga problem med att hinna med allt men för Erik gick det inte alls bra - märkte ganska snabbt att allt inte var som det skulle. Vet inte om det är en infektion på gång eller något liknande...?
Men på något sätt så "blundar" jag för alla tecken som jag ser och driver på honom att han måste skynda sig och fixa detta - usch vilken mamma man är....:-(   Till slut brister det ju helt enkelt och jag inser att det inte kommer att funka - varför kunde jag inte acceptera det tidigare? Tja, kanske för att man hinner tänka tusen tankar om hur det ska bli på jobbet, hur man "ställer till det" för sina kollegor o.s.v. - och jag blir så ARG på mig själv efteråt att jag överhuvudtaget tänker och känner så - för vad är viktigast?! Jo - mina barn och min familj såklart!


Morgonen började bra med mys i sängen men sen försvann de glada minerna.

Har lämnat Ellen på skolan och bytt om till mysbyxorna. Nu ska jag och Erik bara mysa och vila hela dagen. Låter skönt och rätt men känner jag mig själv så kommer jag att vara rastlös vid 10-tiden...!


Ellen på väg till skolan.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är så kul att läsa på din blogg Pilla. Vad söta Erik och Ellen är där de ligger i sängen och myser.

Hälsa till Erik och ge honom en krya på dig kram till honom från mig. Kram

2008-11-12 @ 10:08:46
Postat av: Pilla

Ja, när jag gav honom kramen tyckte han att vi skulle åka och handla på Maxi - konstigt va? - hihi...

Han ville ge dig en kram tillbaka men det får nog vänta en liten stund till även om jag tycker han känns "friskare" nu.

Ha en bra dag!

2008-11-12 @ 11:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0