Pepparkaksbak

"Tre gubbar, tre gubbar från pepparkakeland..."
Nu bakar vi pepparkakor! Barnen har tagit på sig förkläden och kavlar deg så det står härliga till :-)
Egentligen tyckte jag att vi kunde spara degen till imorgon - men det tyckte inte barnen!
Martin är på personalfest så vi är "home alone..." men det går ingen nöd på oss - vi sysselsätter oss och som det känns nu så kommer vi att stupa i säng senare ikväll! :-)   Har hällt upp ett glas vin och smuttar på det samtidigt som jag passar plåtarna i ugnen... livet är ganska gött :-))







I eftermiddag har vi varit hemma hos Malin och fikat - våfflor! Hallå - vet ni hur länge det var sedan jag åt våfflor?! Det var inte igår precis! Det är ju så gott!!! *mumsfilibaba*
Malin verkade ha prickat in precis allt jag gillar nu i juletid - julmust, pepparkakor, ädelost... mmm.... :-)
Tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0