Villi har...

... blivit vuxen, hunnit gifta sig och dessutom fått barn - och allt detta inom loppet av ca en vecka - inte illa, va?! :-) (Jag hoppas ni kommer i håg Villi = Eriks Tamagotchi. Annars går det att läsa mer om henne i ett tidigare inlägg). Erik har verkligen tagit hand om henne som värsta hönsmamman! Han går knappt ett steg utan sin Tamagotchi och att åka till dagis varje dag nu är en hård prövning för vår son... :-)
Hur som helst, om man tar hand om sin lilla skyddsling ordentligt så förökar de sig alltså - och ikväll hände det! Erik studsade upp från soffan och var lika glad som på julafton! Det tråkiga med att Villi har fått barn är att hon nu troligtvis kommer att "dö" inom mycket snar framtid. Detta var Ellen mycket noga med att informera Erik om precis innan han skulle gå och lägga sig - tja, vad ska man säga? DÅLIG TAJMING!!!

Eftersom det var jag som skulle natta honom så var det också jag som fick torka tårar och svara på frågor om döden. *suck* Hur känns det att dö? Dör man bara direkt utan att veta om det innan? När ska du dö, mamma? Vem ska natta mig då? Vart tar man vägen när man dött? Kommer Villi också dit när hon dör?
Ja, frågorna höll aldrig på att ta slut och jag hann svära ett antal gånger över vår dotters otroligt dåligt tajmade information...!

Nu har han i alla fall somnat men jag räknar med att jag och Martin kommer att få en tidig nattgäst i kväll/natt - men det får man väl ta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0