Söndag = huvudvärksdag :-(

Vaknade med sprängande huvudvärk och tänkte att det enda rätta måste vara att somna om så fort som möjligt igen - och det gjorde jag! En timme senare vaknade jag igen och insåg att huvudvärken fortfarande var kvar men nu kunde jag inte somna om fler gånger så jag tog mig ner till soffan och intog liggande ställning beväpnad med fjärrkontroller, täcke och ett stort glas vatten... Slötittade på Sex and the City och fick ett SMS från Tina som undrade om jag var redo för hundrunda i Åhus... hrmmm...nja.... tror inte det! Men de som känner Tina vet att hon kan vara ganska envis och snart kom det ett nytt SMS där hon meddelade att det kommer att kännas MYCKET bättre efter rundan... och dessutom vet jag ju att Basti måste ut så jag hasar mig upp och gör vid mig (och hinner svära typ hundra gånger över mig själv för att jag gick med på det här). Tar 4 salta pinnar och går ut och sätter mig i trädgårdsstolen och väntar på min skjuts. När Tina kommer har hon packat en "survival-kasse" till mig innehållande följande:
• en flaska bubbelvatten
• salta kex
• Pepcid
• Alvedon
• en DVD-film till eftermiddagen/kvällen

Du är en ängel :-)

Sedan åker vi och hämtar upp Basti.
Hundrundan gör faktiskt susen och efter ett tag känner jag mig ganska OK. Upptäcker dock att jag fått träningsvärk efter Qigongen!!! Tänk er vänstra skinkan och sedan ner på baksidan av låret. Jag visste ju att jag var otränad men inte att det var så här illa! :-(

Hur som helst så är jag ganska trött när jag kommer hem och soffan lockar och skriker efter mig. Jag hinner precis lägga mig när Martin ropar på mig att jag måste komma. AAHH!!! Jag undrar nu i efterhand om han stod och kikade på mig och planerade att ropa exakt när jag lagt mig tillrätta? Nu ska vi helt plötsligt gå igenom värmepumpen och alla dess knappar och rattar... hur orkar man?! Jag försöker meddela att det inte riktigt är rätt tajming men han verkar ha dålig hörsel för han fortsätter att ropa. Vår värmepump får fnatt ibland och eftersom Martin ska på lägerskola i 3 dagar så tycker han att jag måste kunna hur den fungerar... Till slut går jag ner och ställer mig och lyssnar snällt på informationen om alla knappar, rattar, lampor och värden... Jag har bett om skriftliga instruktioner i punktform.

Ja, Martin ska alltså på lägerskola i 3 dagar och det kommer ju att bli spännande - jag syftar alltså inte på honom utan snarare på oss övergivna här hemma... Hur ska vi reda detta?! Nu kommer vi till det här med matsedel igen. Om min syster läser det här så hoppas jag att hon förstår att det är helt OK att bjuda oss på middag på tisdag. Det behöver absolut inte vara fläskfile´utan det går lika bra med något annat också :-) Behöver jag vara tydligare Lotta?
Måndagen räddas vi av farmor och farfar och sedan är det bara onsdagen kvar men då finns ju alltid Mc Donalds som räddaren i nöden. Martin har i och för sig redan gjort en matsedel till oss övergivna och dessutom inhandlat maten som står/ligger i kylskåpet men den kan man ju alltid spara, eller hur?

Nu sover barnen och Martin har åkt till jobbet för att förbereda inför morgondagen. Själv ska jag lägga mig i soffan och titta på Tinas film. Gött!

Idag skulle jag vilja sätta in en bild på tjejgänget. Skickar en extra kram till er!


                                                 fr v  Linda, Magda, Maria, jag, Jossan och Lotta

Dröm sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0