Tjejmiddag

Tänkte jag skulle försöka återberätta gårdagen så gott jag kan även om huvudet känns som om det ska sprängas och kroppen bara vill lägga sig ner (tyvärr självförvållat :-(   )

Klockan 10 träffades vi hemma hos mig för att titta på mina bilder från Korea-resan och sedan åkte vi upp till Café Sandhem för att äta lunch. De hade smarriga smörgåstårtor där och valet föll på en sådan bit för min del. Jättegod - men fruktansvärt mättande! Orkade inte ens hela biten!
Sedan hoppade vi in i bilarna och körde till den första aktiviteten. Från början hade jag och Jossan bestämt att vi skulle ha ett Korea-tema och därför tyckte Jossan att vi skulle skjuta bågskytte eftersom det var så stort i Korea (hade jag inte en aning om!) Det var verkligen min grej! Jäklar vad det gick bra för mig! :-) Vet inte om det var nybörjartur eller om det var mina "Koreanska gener" som trädde fram ;-) ... Hur som helst så var det skitkul!


                                                                              Uppladdning inför bågskyttet...





                                                                                                        Sikta och skjut...


                                                                                                     Vår Robin Hood...

Efter bågskyttet hade vi en liten stund över och hann med en Latte inne i stan.
Klockan 15.30 skulle vi hämta upp Hoa som skulle följa med oss hem för att lära oss Qigong. Om bågskytte var min grej så var definitivt inte Qigong det! Skitsvårt att andas sådär sakta och min luft tog slut innan jag hunnit utföra halva rörelsen...Sedan var det det där med balansen... Tydligen inte heller min grej... jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att stå på ett ben och sedan byta till det andra benet?! Tja, det beror fullständigt på i vilket tempo man gör det. I mitt tempo gick det hur bra som helst... men i Qigong-tempo (= onaturligt sakta) så fixade jag det inte alls!


                                                                                     Lotta & Hoa övar rörelser...


                                                                                   Andas in... andas ut... *pust*

Klockan 18.00 började de andra dyka upp och snart var alla där även om vissa tydligen hade hunnit med en för-fördrink ;-)  Ljudnivån var redan hög och vi förstod redan då att kvällen skulle bli lyckad. Nya människor som aldrig träffats tidigare blandades med "gamla godingar" och mixen verkade vara lyckad! Middag serverades och drinkar dracks och helt plötsligt började de första åka hem och då insåg jag att tiden bara susat iväg! Tack för en otroligt rolig och trevlig kväll!


                                                                    -Vänta lite... vi ska bara fixa till oss...


                                                                                                                          Klara!
Martin, barnen och Basti hade jag placerat hemma hos pappa & Ingrid och de skulle inte komma hem förrän idag (söndag). Hade alltså hela sängen för mig själv :-)

Nu måste jag inta liggande ställning en stund och kommer att skriva ett nytt inlägg senare i kväll. Då kommer jag att berätta om hur min söndag=huvudvärksdag har varit.

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0