Vår dotter - en sömngångare?

I natt har det varit trångt i sängen... när jag vaknar ligger jag som i ett skruvstäd och kan varkens snurra åt höger eller åt vänster! På ena sidan om mig ligger Ellen och på den andra sidan ligger Erik. Hur gick detta till?! Det stör mig att jag inte vaknar när det kommer nattgäster och kryper ner under mitt täcke! Att Erik smyger sig in till oss har vi börjat vänja oss vid men att Ellen gör det... ! Hon brukar alltid sova som en stock och kommer aldrig in till oss. Dessutom har jag ingen huvudkudde längre. Den jag brukar ha har Ellen tagit i besittning! AAhh!!

När det blir morgon och Martin kommer och väcker oss (även idag har han varit iväg och snickrat på morgonen) så vaknar Ellen och blir mycket förvånad över var hon befinner sig. Hon kommer inte ens ihåg att hon kommit in till oss! Har vår dotter blivit sömngångare nu också?!

Frukost och sedan ut till A3 för en långrunda med Basti. Passar på att rasta honom rejält eftersom han ska duschas efteråt och därefter får han inte springa i lerpölarna mer förrän på lördag eftermiddag...*hehe*




                                                                                                                   Manligt...?

Det där med att duscha hund - ja, roligare kan man ju ha det...! Varkens Basti eller jag är överförtjusta i det här momentet men det måste ju göras. Det går ganska smärtfritt och och nu ligger han hopkurad på sin fäll.

Nu är det strax min tur att "hoppa in" i duschen. Ska hem till Jessica och fika (ja, jag vet att jag har börjat mitt "nya liv" nu men man kan fika ändå!)
Måste dock erkänna att det sista jag sa till Martin innan jag somnade igår var "-Påminn mig imorgon om att jag har börjat mitt "nya liv". Jag var rädd för att jag skulle ha glömt det och av ren rutin grabba tag i det första bästa som såg frestande ut i skafferiet idag.

Vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Du har ju bara EN hund att duscha!!!Jag duschade 3 förra veckan, och jag har ingen duschkabin, inte ens väggar runt...Jag började 20.30 och var färdig 22.30 plus att jag fick städa upp i hela tvättstugan från hår och vatten....

2008-10-31 @ 11:29:41
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pernilla

Tja, vad ska jag säga... jag ska inte klaga mer ;-)

Tanken på att jag skulle ha fortsatt med TVÅ till efter att Basti var färdig - ja, den tanken existerar inte ! :-)



2008-10-31 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0