Myskväll i grillkåtan

Snacka om att vara halvt desperat när man t.o.m. väljer att dammsuga för att man inte har något annat att göra! Martin tycker det är mycket märkligt att jag inte ser vad som behövs göras här hemma men det handlar inte om det - jag ser men jag prioriterar inte det i den ordningen som Martin gör. Så då tycker jag helt plötsligt att det är viktigare att åka och köpa batterier till barnens Tamgotchi istället ;-). Jag försöker påminna honom då och då att jag har andra goda sidor... typ.... tja... ni vet... kan inte komma på något just nu bara för att jag måste! Jag återkommer...:-)

Var runt och kollade på olika kameror också - vill verkligen ha! Just nu är det inte riktigt läge att diskutera "vill ha" saker med Martin... När jag var hemma och vabbade med Erik för ett tag sedan så glömde jag ringa till Försäkringskassan för att anmäla tillfällig föräldrapenning. Det kom jag inte på förrän idag då Martin frågade om jag gjort det... Detta har jag inte haft en endaste tanke på. Martin blev sådär glad... och nu kan man väl inte ringa dit och anmäla - det är ju försent!? Försökte få James att ringa dit... Så då kontrade Martin med att säga "- Säg bye, bye till din Marimekko-väska". Jo, förmodligen!!! Fortsättningen på den här historien kommer senare ... den är inte färdigdiskuterad ännu!



Ellen har varit i Rinkaby hela dagen hos en kompis. I morse ville jag kolla hennes tänder (om hon borstat dem noga) och de var inte rena! Jag sa till henne att det blev omborstning och att det nu var slut med alla bebistandkrämer - nu var det flour som gällde! Sen tyckte jag att hon kunde testa tandtråd också. "-Flour och tandtråd - oj vad jag känner mig vuxen nu!" blev hennes svar...*skratt*

Erik har lekt med Valter hela dagen och ett tag visste jag inte riktigt vad de gjorde - men det upptäckte jag :-)


Hundburen kan man tydligen använda på mer än ett sätt... ;-)

Har varit ute med Tina och hennes hundar. Helt underbart väder...:-)


                                     Mac & Basti väntar på att det ska bli godisregn...


                                                                              Härliga höstfärger


                                                  Något ospecificerat... men läckert!

När jag kom hem var det bara att packa bilen och sedan åkte vi ner till tomten i Åhus. Där står det en grillkåta och vi hade planerat att grilla där i kväll tillsammans med Anders (lillebror) & Annica. Självklart var Alfred också med! När Annicas bröder fick höra talas om grillningen dök de också upp - jättetrevligt! Det blir supervarmt inne i kåtan och man blir ganska slö och detta märktes inte minst på Erik som undrade om vi inte skulle åka hem och sova snart (då var klockan 19.20...)
Nu sitter man här och är trött och luktar som en grillad korv :-). Men mysigt är det!




                                                                                       Jag och Alfred


                                                                                                          Ellen & Anders



Kram


Kommentarer
Postat av: Sofie

Klart det inte är försent för en Mrimekko väska! Det är bara att ringa eller gå in på FK på nätet och anmäla och sen får du skriva en motivering varför du inte gjorde det när du skulle, jag glömde funkar! Har du otur får du be Agneta om ett intyg och skicka med... Jag har sluppit det och kommit undan med, jag glömde...

Imorgon är det teaterdags!

2008-10-26 @ 13:27:23
Postat av: Tanja

Hej gumman!

Vilka bilder du tar. Jag är imponerad. Vilka höstbilder. Hur lyckas du? Jag såg bilden på barnen i hundburen. Jag måste avslöja att för en liten stund sedan låg jag och vilade i en av vovvarnas burar. Det var den enda plats som var ledig.

Vi hörs

Tanja

2008-10-26 @ 17:27:50
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0