Vem är bäst i pingis?

Vissa dagar och tider på året är det verkligen svårt att veta vad man ska klä på sina barn för ytterplagg när de ska till dagis och skola. På morgnarna kan det vara svinkallt för att sedan övergå i strålande sol och värme framåt dagen. Idag var en sådan dag... Gick ut med Basti i morse och höll på att förfrysa händerna - tog snabbt beslutet att det idag fick bli tjocka, varma jackor. När jag sedan hämtar dem på eftermiddagen är det strålande sol och minst 15°C - snacka om kontraster!

På eftermiddagsschemat idag stod det:
• köpa garn
• fika på Barbacka

Jag har en "egen" stickerska :-)  ! Det är inte alla som har det! Man köper garn och lämnar till henne och - vips - så "bidde det" något man ville ha :-)
Min stickerska heter Tina och hon har redan hunnit med en jättefin "halsduk" till mig. Idag ville jag hitta garn till en trekantssjal och det var minsann inte det lättaste. Det finns ju hur mycket som helst att välja mellan och jag visste nog inte riktigt vad jag var ute efter när jag steg in i affären. Jag hade kunnat stå där och välja hur länge som helst men nu var det ju så att jag hade barnen med mig och de har en påskyndande effekt ;-) Jag hittade dock ett mönster och garn som var superfint och slog till på det!

Nästa anhalt var Barbacka och vi tog chansen att ringa till Lotta (min syster) och fråga henne om hon ville följa med. För att få ett positivt svar från henne är det ett säkert kort att låta någon av Ellen eller Erik ringa och fråga. Idag var det Eriks tur att ringa och som jag förutspådde så tackade hon ja.
Vi möttes utanför Barbacka och Erik blev lite besviken eftersom han tydligen hela dagen trott av vi skulle till en backe (Bar-backa) och fika men hans besvikelse försvann snabbt när han fick syn på Lotta.
Vi beställde fika och upptäckte när jag skulle betala att de inte tog betalkort så det hela slutade med att Lotta fick bjuda oss - härligt - här ringer man och bjuder med henne och det slutar med att hon betalar hela kalaset - det finns en mening med allt :-)


                                                                                                  Fika på Barbacka...

Erik har lite svårt att hitta "fika-ro" eftersom han har spanat in ett pingisbord och han t.o.m. struntar i glassen till efterrätt bara för att få börja spela pingis fortare...
Jag berättar för honom att man måste låna pingisracket och att man måste lämna något i pant. Han vet inte vad ordet pant betyder så det förklarar vi för honom. Efter en liten stund tar han upp en sten från sin ficka (han har en viss förmåga att alltid ha stenar i fickorna som han har plockat på dagis - det kan inte finnas många stenar kvar där...!) och är beredd att gå till kassan för att låna racket och lämna stenen i pant - gulligt! *ler*
Hur som helst så spelar vi pingis alla fyra och och besöket slutar med en prestigematch mellan mig och lillasyster :-) Ren utklassning om ni frågar mig :-) !!! Jag tappade räkningen på alla poäng jag tog och det kändes härligt att gå därifrån som en segrare! *skratt*







Igår kväll ringde Margret (Bastis uppfödare) och berättade att hon trillat ner från tappan och brutit handen. Hon ringde eftersom hon egentligen skulle hjälpa mig att trimma Basti inför en utställning i början av november. Jag tycker så synd om henne och hoppas hon kryar på sig snart.
Nu blir det jag själv som ska klippa Basti och vem vet hur han kommer att se ut efter det mötet med saxen och trimmern? Jag vet ju på ett ungefär var och hur jag ska klippa men det är en jäkla skillnad att göra det "live"! Jag har en förmåga att hela tiden klippa mer och mer... jag klipper lite där och sen klipper jag lite på ett annat ställe och sen måste jag ju jämna till lite här och var och då ser man att det fortfarande inte är jämnt så då klipper man lite till o.s.v... Det kommer att sluta med en snaggad hund :-(  !
Detta kommer bli ett sånt där projekt som jag bara skjuter upp och tillslut inser jag att utställningen är dagen efter och då blir man tvingad att göra något drastiskt som inte kommer att se klokt ut!



Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej J-O Waldner!

Jag vet att Margret precis varit sängliggandes pga sina luftrör. Jag börjar misstänka att hon blev så uppassad då att hon var tvungen att hitta på något annat för att inte gå misste om det. Skämt osido, hon har verkligen missflyt. Du har inte sett hur Kezo och Douglas ser ut för tillfället. Du behöver inte vara rädd för Basti skull. Han kan vinna ändå. Kezo fick ju CACIB av en domare som var trimmare.

Kram Tanja

2008-10-07 @ 23:58:23
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0