Frestelser här & där

Mitt "nya" liv...... ja, om jag ska göra en kort sammanfattning om hur det går så kan jag väl säga att det hittills har funkat ganska bra. Över förväntan. Men om det ger något resultat på vågen....tja, det återstår ju att se. Om jag kan få vågen att visa lite minus genom att äta och leva som jag gjort den här veckan så är jag mer än nöjd.

Det är vissa situationer eller tidpunkter som är svårare än andra att hålla karaktären...... t.ex. på kvällarna i soffan. Vet inte vad det är för något inlärt beteende jag har skapat men automatiskt när man satt sig ner på kvällen så börjar suget efter något gott. Igår kväll var första kvällen denna veckan som jag faktiskt "överlevde" en hel kväll utan att ens tänka på det förrän det var dags att gå och lägga sig.

På bion idag kom begäret efter popcorn... *suck*   Eftersom Erik hade popcorn så nallade jag från honom. Men istället för att vräka i sig stora nävar så plockade jag näst intill bara en i taget och satt och knaprade som värsta ekorren! Ja, vad gör man inte för att få det att funka utan att få ett sammanbrott.

Ikväll grillade vi..... och Martin serverade detta med pommes...... mhmm..... gott-gotti-gott-gott! Vräkte på största lasset med grönsaker för att få det att se aningen nyttigare ut. Fast iofs är ju tanken att jag ska äta "vanligt" d.v.s det som alla andra i familjen äter fast fördelat i lite andra proportioner.......

Läste i tidningen i dag att glasskiosken som säljer min favoritglass nu har öppnat för säsongen och genast vill man ju dit och ställa sig i kö.

*suck*

Kommentarer
Postat av: Tanja

Usch, jag vet vad du går igenom. Jag själv började en ny diet igår, startade om idag och nu sitter jag och äter en ny favorit, Sia glass sorbet kaktus citron ½ liter. Så nu tänker jag börja imorgon igen :-)

Kram

2009-04-19 @ 18:55:54
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0