Home sweet home

Home sweet home! :-)
Borta bra men hemma bäst... eller hur är det man brukar säga? Vi startade vår hemresa vid 15.30 tiden igår och kom hem strax före 13 idag. Det har varit buss varvat med tåg men det har gått bra.

Här hemma har blommorna slagit ut och buskarna har börjat bli gröna :-)    ...... härligt!
Tvättmaskinen går på högvarv och lär nog fortsätta så även imorgon. Kylskåpet ekar tomt när man öppnar det så Martin har kört iväg för att inhandla det mest nödvändiga.

Höjdpunkten med att komma hem var ju ändå att få träffa Basti igen. En överlycklig hund som inte riktigt vågade slappna av i början utan var tvungen att ligga mitt bland grejerna för att försäkra sig om att vi verkligen inte skulle försvinna igen. Satte mig på golvet och då kröp "knähunden" upp och la sig där så att jag absolut inte kunde sticka *ler*

Tog en långrunda med honom för att se hur mycket han nu tänkte testa gränserna. Men rundan gick alldeles utmärkt och smärtfritt. Väldigt lyhörd och nära.... idag! Hur morgondagen blir kan man ju aldrig veta ;-)
Han har nog minskat några hekto under veckan som gått eftersom han inte ätit som han brukar. Frukosten stod orörd i sin skål så den plockade vi undan när vi kom hem. Tog med mig hälften av maten ut på rundan och då åt han med god aptit - nu är ju flocken hemma igen :-)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Välkommna hem. Vad skönt för Basti att han äntligen har fått hem sin familj. Han äter nog upp sina hekto snart igen och lägger på sig några extra så han har reserver om ni skulle lämna honom igen :-)

Hundar är smarta. Jag köpte godisben till mina två och Kezo kastade sig över sitt medan Douglas bara låg och vaktade sitt. När Kezo ätit upp sitt så smög han sig på Douglas ben men då började Douglas slicka försiktigt på sitt för att riktigt fresta Kezo. "Den som spar han har". Han är inte dum.

Kram

2009-04-12 @ 22:52:50
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0