Alla dessa pojkleksaker!

Pojkleksaker (om man nu får kategorisera dem så)....! Nu på morgonen har jag gjort ett tappert försök att på någon vänster strukturera upp dessa olika leksaker och organisera dem på Eriks rum så att de är lätta att hitta och få tag på. Ingen enkel uppgift! *pust*
Ett litet rum i kombination med många olika kategorier av leksaker gör uppgiften svårlöst. Martin Timell - var är du nu? Det är nu du skulle varit hemma hos mig och "trollat" fram lite hemliga utrymmen och förvaringsmöjligheter utan att det påverkar resten av rummet märkbart.

Men i brist på Martin Timell så får jag göra det bästa av situationen - jag kastar massor(!!!) - när inte Erik ser på! *hehe*
Jag har kommit på att när Erik är med och ska "rensa" så blir det att jag kastar - och han plockar upp leksakerna igen - det blir ju som en evighetsmaskin. Idag gjorde jag det när han inte var närvarande och jag kan nu säga att rummet är ganska skalat sånär på de saker som han faktiskt använder.
Exempel på olika kategorier:
- Bionicle
- Dinosaurier
- Lego
- Gormitti
- Pokémon
- Riddare
- Bakugan
- Bilar
- Star Wars grejer

Ja, detta var bara exempel på vad man kan hitta på hans rum. Alla böcker, pussel och spel som vi försökt fylla hans rum med kommer nu att försvinna eftersom de bara upptar onödig plats. Jag trodde kanske att han skulle bli lite lockad att titta i böckerna, pussla eller rita mer när han omgavs av dessa grejer - men icke så nicke! Nu ger jag upp och han får pryda sitt rum med ovannämnda grejer.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Det märks verkligen att jag inte har barn. Hälften av de saker du nämnde har jag inte den blekaste om vad det är.

Kram

2009-08-02 @ 18:19:15
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0