Jag ser suddigt

Ska strax köra till Åhus för att gå en runda med Basti. Klär mig och gör mig iordning. Sista grejen är att tvätta glasögonen.... och vad upptäcker jag då? Jo att där är en stor fläck mitt på det ena glaset som vägrar att försvinna.
Börjar pilla lite på det och upptäcker att det var helt fel metod! Det är något slags lager som liksom sitter på glaset som jag nu har pillat bort och efter att jag förgäves har försökt tvätta och gnugga bort det så upptäcker jag att det inte går.
Tar på mig brillorna och inser att jag måste gå omkring med suddig blick på vänstra ögat tills någon kunnig kan fixa till det. Jag måste alltså lämna in dem till Synsam på måndag och frågan är ju var jag lagt mina gamla glasögon. Jag kan ju inte vara halvt blind när jag går till jobbet :-(
Det ser inte klokt ut och om jag ska försöka beskriva hur jag upplever det så är det som om någon satt en stor kletig tumme mitt på ena glaset. Irriterande? Hrrmmm....ja, det är väl det minsta man kan säga. Frågan hur lång tid det kommer att gå innan jag blir helt galen och får ett utbrott. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0