Skolstart

Imorgon börjar Erik skolan. Ja, det gör ju Ellen också men för Erik är det hans allra första skoldag. Det är stort!
Han har längtat och sett fram emot detta och idag var vi på skolan igen så att han kunde få vsa mig runt (som inte var med häromdagen då det också var rundvandring). Man blir nostalgisk ut i fingerspetsarna eftersom det är min gamla skola. Där har jag gått i 6 år och man kan varenda liten avstickare och krypin. Massor av minnen kom över mig när jag gick i korridorerna idag.

Repliker som:
"- Åh, där brukade vi....." 
bubblade ut från min mun med jämna mellanrum. Det var nog ingen annan i familjen som tyckte det var särskilt intressant att lyssna på mig men det gjorde inget för egentligen pratade jag mest med mig själv :-)
Mitt gamla klassrum......kliniken (som det så hemskt hette förr).......slöjdsalen........skolgården.......gy-salen.......vaktis gamla rum där man klättrade in genom fönstret.......

Lite extra kul att Erik ska gå ett år på den skolan nu.
Hoppas han får en toppendag imorgon (och naturligtvis du också Ellen som också börjar på en ny skola!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0