Vad är det du säger unge?!

Ellen var först ut med att ta sprutan. Hon rörde inte en min. Stålkvinna ut i fingerspetsarna..... i alla fall när det gäller sprutor :-)
Erik var aningen mer nervös och stod och vrålstirrade när Ellen tog sin spruta. Jag tror inte ens att han andades *ler*
När han sedan frågade Ellen hur det kändes så svarar hon:

"- Det bara nöp till. Som när mamma niper dig skithårt med sina naglar."

Ööhhh..... hallå unge?! Vad är det du står och säger?!
Sköterskan hon tittar på mig med en lååååång blick och jag känner att den röda färgen börjar stiga sakta men säkert uppåt i ansiktet.

"- Eehh...vad menar du Ellen? Nu låter det ju som om jag brukar nipa er. Det har jag väl aldrig gjort?"

Jag förstår egentligen inte varför man ger sig in i dessa "förklarings-försök". Man trasslar bara till det och det slutar med att man verkar ännu mer skyldig än vad man var från början.

Ellen svarar:

"- Nej, men du fattar vad jag menar mamma."

Ja, inte blev det bättre av det.

När vi kom ut så klargjorde jag för båda mina barn att om någon undrade hur det känts att ta sprutan (när de kom tillbaka till skolan) så behövde de ju inte nödvändigtvis använda sig utav den jämförelsen.
Snart blir man väl anmäld eller nåt....*suck*


Kommentarer
Postat av: Tanja

:-) misshandlar du dina barn. Jag förstår hur det måste kännas, fy vad pinsamt. Det är i dom lägen som man verkligen vill "slå" sina barn :-)

Kram

2009-08-31 @ 15:19:45
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0