Huvudvärk

I'm back!
Har ni saknat mig? ;-)
Denna veckan har jag verkligen varit usel på att blogga men det känns faktiskt helt OK. Dagarna är fullspäckade och dessutom låg jag ganska däckad i tisdags då jag var hemma och hade sprängande huvudvärk :-(
Jag kan inte ens komma ihåg när jag bloggade senast så jag får skriva lite om sånt som dyker upp. Ni får ta det för vad det är.

I måndags kväll började jag känna blixtarna komma i skallen och det är tecken på min spänningshuvudvärk. Hade ont i nacken och var allmänt stel. Trodde kanske att jag kunde sova bort det men tyvärr var det värre när jag vaknade på tisdagsmorgonen. Bestämde mig för att stanna hemma och jag tog inte värst många steg från sängen kan jag lova. Sov som en stock och hade mardrömmar (om skriftliga omdömen....).
När jag vaknade på eftermiddagen var den värsta huvudvärken borta och jag kände mig som människa igen.

Det finns liksom inte utrymme till att vara sjuk och jag är ärligt talat förvånad över att jag inte lyckades tränga bort huvudvärken. Jag brukar kunna styra ev. sjukdomar och andra "fisar på tvären" till helger och lov.
Man har en viss förmåga att klara av att trycka undan dessa tillstånd så att de inte kommer upp till ytan. Man kan mycket väl känna att något är på gång men det bryter liksom aldrig riktigt ut eftersom man intalar sig själv att man inte har tid till det just nu.
Så brukar det funka för mig och därför blev jag så förvånad att jag faktiskt fick så pass mycket huvudvärk. Frågan är kanske hur mycket jag egentligen lyckades tränga undan och som kanske hade kunnat komma fram om jag släppte efter helt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0