Min man tar mig till soptippen

I morgon har Martin lovat mig en tripp till soptippen! Kanske inte det mest romantiska ställe att ta sin kära hustru till men jag följer faktiskt mer än gärna med dit.
Vårt hus är sprängfyllt med saker och ting. Vissa mer användbara än andra. Vissa saker är bara "bra-att-ha" - som Martin skulle uttryckt det. Vissa saker är bara ren skit - (som jag uttrycker det).

Idag började jag röja på ovanvåningen (som sett ut som ett bombnedslag i säkert över ett år nu). Tyvärr är det så att vi i denna familjen vänjer oss vid den tillvaro vi lever i och ganska snart är det ett så kallat "normalläge" för oss.
Jag fick i alla fall mer eller mindre spel på att behöva "hoppa" över kassar och lådor med saker och jag var "tvungen" att skälla på någon och då blev det den som var närmast - Martin. Han lovade då i stundens hetta att vi skulle åka till soptippen imorgon (han t.o.m. tummade på det!) och kasta diverse skit.
Allt som vi inte använt på ett år anser jag inte att vi behöver i denna familj. Det bara står och tar plats! Nej, det ska väck!
Vill ni ha några exempel på vad som ska hamna på tippen imorgon? En dator, tangentbord, ett uppslagsverk A-Ö (egentligen jättefint men vem använder sig av ett sådant när det nuförtiden finns Internet?), barnvagn med tillhörande saker, gamla leksaker m.m.


Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Vem slänger skit när det finns internet?!;-) Prova sälja på tradera eller blocket!!

2009-12-27 @ 21:50:47
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tanja

Jag håller med föregående talare. Är ni galna? Du som älskar shopping gråter väl inte över extra pengar i plånboken?

Kram

2009-12-28 @ 15:35:45
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0