Pingisturnering

Erik har anmält sig till en pingisturnering på skolan men jag kan också berätta att han först var tveksam till att anmäla sig eftersom han inte trodde på sig själv.
Han var helt övertygad om att han skulle bli utslagen direkt eftersom det var övervägande 2:or som skrivit upp sig.
Vi pratade om det och fick honom faktiskt till slut att inse att det kunde vara OK att bli utslagen. Vinsten var ju att bara våga vara med och utmana sig själv i att göra något som man inte var allra bäst inom.
Jag tycker det var starkt gjort av honom att anmäla sig och det gjorde ju inte saken sämre att han sedan kom hem och berättade att han faktiskt vunnit första matchen. Snacka om lycka!!! :-)

Nu är det bara pingis som gäller och han gör inget annat på fritids än spelar pingis. Nu har det dock blivit lite annat ljud i skällan.......

"-Mamma jag är skitbra! Jag smashar ut dem."

*hrrmmm*..... OK, det var väl bra med starkt självförtroende, eller?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0