Viktkurvor

Idag berättade Ellen att hon varit på hälsokontroll hos skolsköterskan och att hon hade papper med sig hem.

"- Hon vill att du ska ringa henne." säger Ellen till mig.

Jag funderar lite på vad det är hon vill och tänker att det i alla fall inte kan handla om Ellens vikt igen (har skrivit om detta i ett inlägg i våras). Ellen äter bra och har gått upp i vikt och vuxit rejält på höjden.

Men visst...... det handlar om vikten.
Hon tycker att Ellen avviker från sin kurva och inte gått upp så mycket i vikt. Jag försöker än en gång förklara att Ellen alltid varit "liten" när det gäller vikten. Skolsköterskan ville i alla fall att vi nu skulle börja servera Ellen en kvällsmacka precis innan hon gick och la sig. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går med det. Ellen brukar inte vara särskilt hungrig vid den tiden av dygnet.

Visst, Ellen är smal men absolut inte spinkig. Hon tar större storlekar i kläder nuförtiden och vi har t.o.m. hittat byxor som varit för trånga i midjan - det ni!

Detta skapar bara oro för Ellen. Hon känner att något inte är som det ska och vad leder detta i sin tur till?
Jag tror inte på att göra något stort av det här med maten för då är risken att det får helt andra konsekvenser och det vill vi inte.
Ellen är jättefin och mår alldeles utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Fattar inte varför de inte bara kan fråga om ni tycker att hon äter bra? Varför göra så stor grej av det hela?! Som sagt det skapar bara oro och kan få motsatt effekt i stället! Hade en tjej (som själv har en liten kille som är ett år äldre än min Meja) som tyckte att Meja blivit mullig!!?? Man är inte MULLIG när man är 2,5 år!!SUR

2009-12-16 @ 22:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0