Ett barn blir till

Förlossningskliniken. Fascinerande!
Ellen och Erik har suttit som små tända ljus och bara studerat och gapat....... "-wow", "-oj", "-åh".........

Ellen tycker det är läskigt att man aldrig kan veta hur graviditeten kan sluta. Erik är mest fascinerad av kejsarsnitten.....

Ellen: "- Egentligen är vi vinnare!"
Erik: "- Ööhhhh.... vaddå?!"
Ellen: "- Jo, alltså vi kom ju först till ägget!"
Erik: "- Ööhhh.... vaddå?!"
Ellen: "- Jamen, alltså när spermierna tävlade om vem som kom först till ägget!"
Erik: "- Ellen, vad snackar du om?!"
Ellen: "- Men Erik! Du vet det där som killen sprutar in i tjejen...... och sen simmar det till ägget och sen blir det en bebis."
Erik: "- Men..... alltså...... jaha!"

....

Erik: "- Jag gillar inte när de skär i magen sådär - det ser äckligt ut!"
Jag: "- Men det är inget farligt Erik. Hon känner ingenting."
Erik: "- Nej, jag vet. Men det där köttet...........  förresten.... disnosaurier gillar ju kött!"

Ööhhh.....?!

Kommentarer
Postat av: Fia

Riktigt bra program

2009-02-18 @ 21:13:23
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

Du borde skriva en bok med dina underbara ungars kommentarer! Jag skrattar högt för mej själv och ögonen tåras!!! Helt underbart!!!(Tips! Skriv ner dem och visa dem när de blir vuxna!:-)

2009-02-19 @ 19:53:33
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0