Glasögonen beställda

Måste bara ge ett stort diplom till Synsam här i Kristianstad för deras bemötande :-)
Jag vet att jag "hyllade" optiker Mats i ett tidigare inlägg och igår var vi där igen för att beställa glasögonen.
Ellen hade nog bestämt sig redan från början men övertalades att ta hem några par för att se om hon fick nya favoriter. Så blev det alltså inte utan hon höll fast vid det paret som hon valt från början.

Vi blev expedierade av en jättetrevlig tjej som tog sig tid att förklara för Ellen olika saker som kunde vara bra att veta och tänka på. I slutet fick hon dessutom en penna och en vattenflaska halvfylld med kolor :-)
Vilken unge vill inte ha glasögon då? ;-) Det var ju t.o.m så att jag ville ha ett nytt par! *ler*

Många barn vill absolut inte ha glasögon och är kanske rädda för vad omgivningen ska säga och tycka. I ellens fall är det tvärtom - hon längtar tills hon får dem och bryr sig inte ett dugg om vad klasskamrater och andra ska säga eller tycka. Egentligen borde jag inte bli förvånad för så har hon varit i stort sett hela tiden.......

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Det lovar jag så klart. jag skriver i bloggen hur jag gör grytan, ha en riktigt skön kväll

Kram lena

2009-02-22 @ 19:30:09
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Leonora

sv; aaw, tack så mkt :D

allt väl ? :)

det samma :)

2009-02-22 @ 21:04:25
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hälsa Ellen att hon passade jättebra i sina glasögon. Hon var så söt i dem.

2009-02-23 @ 09:11:28
Postat av: Malin

Optiker Mats var vår granne innan. Han är helt undrbart snäll. Hela familjen är trevliga. Hans fru är sjuksköterska. Optiker och sjuksköterska till grannar - vad mer kan man önska... ibland trakaserade vi nog dem med alla våra funderingar :)



Malin

2009-02-26 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0