Hur kan detta vara möjligt?

Eftermiddag och fortfarande pigg - I'm impressed! :-)
Har hämtat barnen - blev av med ett och fick ett extra....... ;-)
Erik dumpade jag av hemma hos Herman och Antonia följde med Ellen hem.

Sitter och stirrar på den 4-benta här hemma. Hur stor är han egentligen?
För ca 1½ månad sedan vägde jag honom och då stannade vågen på 34,5 kg. Började fundera lite på om han borde minska lite i vikt. Drog ner på maten och har fortsatt motionera honom så som tidigare.

Idag tyckte jag det var dags att konfrontera vågen igen....... Kan någon vara så snäll och förklara för mig hur det kan vara så att den stannar på 35 kg - exakt?! Alltså 0,5 kg + !!!! Hur är detta möjligt?

Det känns som en jäkla koloss!!!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Nej precis, jag gjorde en lätt form av tacos men det är lika gott!



Hehe ja det var en klurig gåta, har skrivit svaret i bloggen nu ;-) Vad har ni för hund?

Hoppas du haft en härlig dag!

2009-02-23 @ 17:40:01
URL: http://deniella.blogg.se/
Postat av: M

Muskler, vännen, muskler samt en rejäl benstomme är svaret på din fråga. Han är ju inte SÅ gammal ännu så han kommer att muskla på sig ännu mer och grovna ännu mer. Han är ju absolut INTE FET - hur fin som helst! Du kan ju knappast ta ner honom mer i hullet!

Båda våra killar har varit vad man kan kalla klara först när dom varit ca 4-5 år. Zack något tidigare än Scottie!

Men 35 KG - phu! Våra små pjuttar har båda vägt runt 27 ;-)



Lille go'e Basti nu hoppas jag verkligen att din matte har förtått att det INTE har med maten att göra så hon svälter dig ännu mer! JAG har i alla fall hjälp dig i frågan så mycket jag kan :-)

Puss på den goa fläbben

2009-02-23 @ 18:29:24
Postat av: Tina

Jag kollade aloe vera bilden på din blogg och det var inte samma som mitt. Mitt var köpt på Åhlens för 40kr.

Kom nu ihåg att ge Tokstollen kvällsmat så du inte svälter honom och han blir tvungen att knapra på hallväggen igen!

2009-02-23 @ 18:51:05
Postat av: Helena Johansson

35?! Det vägde Janko och då tyckte jag att han var lagom. Men så var han ju säkert 4-5 cm högre! Är du säker på att vågen funkar som den ska?

2009-02-23 @ 19:06:36
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Josefine

Men Basti är väl alldeles lagom? Kanske muskler?

Sitter och fnissar lite när jag tänker på hur det ser ut när du väger Basti. Gör du det hemma eller kör du till veterinären? ;)Du kan väl knappast lyfta honom? ;)

2009-02-23 @ 19:26:36
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Tanja

35 kg, hur gammal är han nu? 2 år och 3 mån. Okej. Jag var tvungen att ta Douglas i famnen och ställa mig på vågen (han är ju så jäkla tung). Han vägde 32 kg den lilla klumpen. Han är 11 månader yngre än Basti och inte fullt utvecklad än. Annat är det med lättviktaren Kezo, 28 kg.

Kram

2009-02-23 @ 20:23:26
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0