Näsblodets återkomst....

07.15 kom Ellen in och väckte mig och jag for upp ur sängen eftersom jag var säker på att jag försovit mig. Martin hade ju redan kört till jobbet och det var ju jag skulle ju skicka iväg Ellen till skolan.

När jag väl fått på mig glasögonen ser jag att hon redan är påklädd och klar (Martin hade väckt henne tidigare) och jag kan andas ut.
Lovar att jag ska följa henne till skolan men då plötsligt drabbas Erik av "näsblodets återkomst" och störtfloden är tillbaka. Helt hysteriskt! Jag kan liksom inte fatta att det kan komma så mycket ur denna lilla näsa?!

Ellen fick serva oss med att stå och riva papper.....
Till slut kunde jag skicka iväg henne själv till skolan eftetersom jag inte vågar lämna Erik riktigt ännu...... höjdare med en sån störtflod när jag är iväg....... not!

Nu har det dock lugnat sig och han ligger här bredvid mig och tittar på Jimmy Neutron...... :-)


Kommentarer
Postat av: M

Stackars lille skrutten!

Måste vara hemska upplevelser när det störtblöder så.

Vet inte om det är så bra tips, men jag kan i alla fall berätta det. En kompis mormor hade alltid hemma och med sig mini-tamponger som hon klippte av på mitten. Dessa satte hon i näsan på morfar när han när som helst drabbades av störtfloden.

2009-02-06 @ 10:44:17
Postat av: Pilla

Haha.... vilken syn... men absolut värt att testas! Frågan är ju om jag kan få in minitamponger i hans små näsborrar?

2009-02-06 @ 10:49:47
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0