Simträning

Måste erkänna att jag inte alls var sugen på att lämna den varma sängen i morse när väckarklockan ringde. Det var däremot barnen. Tennis och simträning - toppen!

Martin tog Erik och körde iväg till tennisträningen och jag och Ellen for till badhuset för att fortsätta öva simning. Det har ju blivit några veckors uppehåll pga sjukdomar och sportlov. Men nu skulle vi ta tag i det igen! :-)

De andra gångerna har det knappt varit några människor där förutom vi och simskolan. Idag var där fullsmockat - klockan 9.00 på morgonen! Har inte folk något bättre för sig än åka dit då?! *ler*

Idag släppte vi simring och dyna helt och var fullt fokuserade på att träna utan något hjälpmedel. Det gick ganska bra men frestelsen att sätta ner en fot - eller två - blev ofta för stor och hon klarade max av ett par simtag innan det "fuskades".
Tillslut hoppade vi över muren och ner i den djupa delen. Där gick det ju inte att sätta ner en liten fot när man ville.....
Med facit i hand konstaterade både Ellen och jag att det gick mycket bättre att simma här. Hennes ben och fötter har en tendens att sjunka ner en aning men nu gjorde det ingenting eftersom hon ändå inte nådde botten så det var bara att fortsätta att ta nya bentag. :-)

Jag har sagt det förut och säger det igen - snäckan kommer att simma innan sommaren! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0