Middagsbekymmer

Nu har jag nog varit ute i köket och öppnat kyl & frys typ 30 ggr.
Jag vet inte vad jag inbillar mig ....... att det ska finnas färdiglagad mat infrusen och paketerad till oss?! Gärna med texten: "att ätas vid tillfällen då James inte är hemma" *haha*

Nej, Martin är ju inte hemma ikväll och jag har inte en susning vad jag ska duka fram på bordet ikväll. Tro det eller ej, men hade det inte varit snö så hade jag nog cyklat upp till Konsum och handlat något där.
Verkligheten ser ju aningen annorlunda ut..... sådär ishård snö format att hjulspår..... det cyklar man inte bara sådär på.... i alla fall inte jag!

Barnen är ute i trädgården och leker och jag vet att när de kommer in så förvandlas de till vrålhungriga små monster som bara kan säga två repliker:

"- Jag är jättehungrig! och "- Vad ska vi äta till kvällsmat?"

Det gäller att ha en strategi klar när de nu snart dundrar in med 15 kg snö i alla klädveck och skor.....


Nöjd kille....

Undrar om man kan låsa dörren och låtsas som om man inte är hemma....? *hehe*

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Hej

Var med och tävla om tårtljus på min blogg.

Ha en skön kväll

Kram Lena

2009-02-12 @ 18:42:16
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Anonym

Så, vad blev det till middag? Ha ett skönt lov!

2009-02-12 @ 22:09:21
Postat av: Pilla

Det blev klassikern spagetti & köttfärssås :)

Gott!

2009-02-12 @ 22:25:30
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0