Italienare med stockholmsdialekt

Slappedag. Vi har fortfarande pyjamasar här hemma och har blivit liggandes i soffan - i alla fall jag och Martin.
Basti kom precis och puffade på oss och vill nog ta sin morgonrunda. Vi började skoja med varandra och göra lite parodi på Lady & Lufsen. "- Hunden pratar med mig..."

Fast nu ballar det ur..... Martin (som kan vara så fruktansvärt envis) hävdar att den ena restaurangägaren i filmen talar Stockholmsdialekt! No way!!!! Icke så nicke!!!!
Båda restaurangägarna är italienare och har en italiensk brytning - det är jag 100% säker på!
Jäkla karl! Han ger sig inte! Han ligger här och säger alla replikerna på någon form av förorts-stockholmska..... låter ju hur dumt som helst!

Tror jag ska leta upp filmklippet på You Tube och överbevisa honom!

....

Han fick nog kalla fötter........ helt plötsligt tar han tillbaka allt och erkänner sig besegrad....*haha*


Kommentarer
Postat av: Tanja

Kezo är också väldigt påstridig. Bara han inte blir för jobbig för då vaknar Douglas och jag missar Anjas åk. Douglas är svår att stå emot för han ger sig inte. Kezo kelar man med lite så lugnar han ner sig. Det är det som är så bra här ute i skogen. Morgonrastningen gjorde jag i pyjamas :-) Därför är den fortfarande på.

2009-02-20 @ 11:23:24
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0