"- Har vi råd med detta? Mat är ju viktigare än fiskar!"

Jag vet inte riktigt var det gick galet i vår kommunikation...... men någonstans var det!
Jag tror att både jag och Martin försökt göra Erik medveten om att man inte bara kan köpa allt på en gång utan man ibland måste spara så att inte alla pengar tar slut.

Tydligen har lillkillen funderat mycket på detta och de senaste dagarna när vi har inhandlat akvariet och fiskar så har han lite diskret frågat om vi verkligen har råd med detta. Då ler man lite åt honom och tycker att de är gulligt sagt.....

Men idag övergick det från gulligt till...... tja, ska vi säga pinsamt?
Vi står och ska köpa de nya fiskarna och det är ganska tyst runt oss. Då öppnar Erik munnen och säger:

"- Men mamma, är det verkligen säkert att du har pengar til detta? Det är ju viktigt att vi får lite mat också. Mat är ju viktigare än fiskar! Vi är ju inte så rika...."

Håll truten unge!
Ja, det är vad jag tänker i huvudet.... men utåt sett så ler jag lite och sneglar på biträdet som inte riktigt vet vad han ska tro. Han blir lite tveksam mitt i betalningsprocessen. Jag känner att kindernas färg byter nyans och går från rosa till ganska starkt röda.

Vet inte varför man ska kommentera över huvudtaget. Det bästa hade ju bara varit att hålla tyst och låta det förbli en "dum/rolig kommentar" från ett litet oskyldigt barn på 5½ år men nu öppnar jag munnen och kläcker ur mig:

"- Men Erik, du vet ju att mamma och pappa har myyyycket pengar på banken!"

*suck*

Kommentarer
Postat av: M

Här i Särö har vi precis dööööt av skratt!

Jag skrattade så jag knappt inte kunde läsa högt för Ola som i sin tur bara bröt ihop också!

Herre Guuuud vad pinsamt, jag hade nog avlidigt och antagligen bara gått ut!

Lilla fantastiskt söta Erik, men jag hade kaaanske lagt ut en uthyres annons på blocket ;-)

2009-01-21 @ 22:00:20
Postat av: Tanja

Erik är bara för go. Men som vi har pratat om innan så ska man nog tänka sig för hur mycket och vad man ska säga till sina barn. Dom är ju så förbannat ärliga dom där små.

Kram

2009-01-21 @ 22:23:51
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Sofie

Jag her lite ideér på vad ni kan göra med alla era pengar...

1. Starta ett eget företag, anställ väl valda ex kollegor!

2. Skänk till behövande

Erik är den roligaste jag vet just nu! Sorry Pilla du är petad!

2009-01-22 @ 08:29:59
Postat av: Pilla

Tja, jag ser det så här..... han har haft mig som läromästare ;)

2009-01-22 @ 10:40:34
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag skrattade också högt och läste upp för Mattias. Jag hade också tyckt det var skitpinsamt och antaligen klämt ur mig samma sak som dig, vilket då nästan blir mer pinsamt.. Låt mig gissa att det blir de andra djuraffärerna hädanefter när ni ska handla

2009-01-22 @ 20:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0