Feber av chokladpudding? ;)

När jag väckte Ellen tidigt i morse blev jag förvånad av att hon pratade konstigt - sa konstiga saker - precis som om hon inte riktigt var vaken fastän hon var det ...... märkligt!
Hon som alltid brukar vara så morgontrött och som man mer eller mindre får dra upp ur sängen gick självmant upp men sa att hon inte hade någon känsel i benen och att hon kände sig yr. Följde efter henne in på toaletten och kände på pannan - stekhet! Behövde egentligen inte ta febern men det gjorde jag ju ändå...... nästan 39°C! Det var bara för henne att maschera tillbaka till sängen och krypa ner igen.

Ellen blir alltid så ynklig när hon är sjuk och tycker verkligen att det är något helt meningslöst. Hade 100 frågor om varför just hon hade fått feber och vad hon hade gjort som hade orsakat detta.
Jag berättade att feber kan man få p.g.a. lite allt möjligt men att det är kroppens sätt att visa att den inte är helt frisk. Hon låg där i sängen och pratade med sig själv och jag kunde höra henne säga:

"- Jag borde inte ha ätit så mycket chokladpudding igår så hade jag sluppit den här febern!!!"

Försökte förklara för henne att det inte var chokladpuddingens fel...... *ler*



Kommentarer
Postat av: Josefine

Stackars Ellen. Hälsa och krama henne från oss.

Själv brukar jag snarare köra med:

-om jag äter lite chokladpudding, kanske febern försvinner....;)

2009-01-27 @ 09:01:05
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0