Göra klister

Lite kryss i taket att klockan hunnit bli så här mycket och att jag inte skrivit något inlägg förrän nu! Men ska jag vara helt ärlig är det nog en sån där dag idag...... ni vet, när man inte har något direkt att skriva om utan helst bara vill gå och lägga sig och sova.

Onsdag idag = min barn-hämtardag. Var lite nyfiken på hur Ellen skulle se ut när jag hämtade henne.
Igår hade hon och några kompisar lekt att de tillverkade klister. Mycket verklighetstroget och med inlevelse...... de hade tagit lera och vatten och blandat ihop. Gissa hur hennes jacka och byxor såg ut?! *skratt*

Nu fick jag då tillfälle att för andra gången använda vår nya tvättmaskin.
Gick ganska bra tills jag kom till sköljmedlet...... var skulle jag hälla det?
Tre fack att välja mellan....... vilken taktik skulle jag nu välja? Elle belle bi, chansa eller svälja stoltheten och ringa till Martin?
Först kaxade jag upp mig och stod och resonerade med mig själv där ute i tvättstugan

"- Hur fel kan det bli? Vad är det värsta som skulle kunna hända om jag häller det i detta facket?!"

Tja, ibland får man väldigt vettiga svar när man resonerar med sig själv men igår litade jag inte riktigt på min "feeling" så jag ringde Martin. Han svarade inte......
Såååå..... då chansade jag helt enkelt (med hjälp av lite uteslutningsmetod).
Lagom till att jag hällt i sköljmedlet så behagar Martin att ringa upp - då var det så dags!
Men det visade sig att jag har lite känsla för tvättmaskiner i alla fall och hade valt rätt! :-)

Idag kunde man i alla fall se den rosa färgen skina igenom all skit på jacka och byxor....... *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0