Högsta önskan....

Både Ellen & Erik fick varsin 100-lapp av pappa & Ingrid idag. Ellens ögon strålade och hon förklarade att den skulle hon "shoppa" för...... *suck* undrar vems gener som lyser igenom nu?! *hehe*

De senaste två veckorna har Ellen varit väldigt fokuserad på att köpa saker. Först var det ett särskilt Playstation spel som hon spelat hemma hos Elina.

"- Det är det enda jag önskar mig i hela världen! Åh, vad jag önskar att jag kunde köpa det!"

Föreställ er gärna denna replik med lite dramatik i tonläget....... *ler*

Hon är inte den som tjatar eller tigger om grejer men hon är den som ständigt påminner en om det så att man inte på något sätt riskerar att glömma att hon vill ha det!
Detta påminde hon oss om i 4-5 dagar och jag hann faktiskt börja fundera på om vi skulle köpa det eftersom det verkade vara såååååå efterlängtat.
Tur att jag inte gjorde det! Helt plötsligt vill hon hellre ha ett akvarium..... (detta var när Erik fick sitt). Hon har ALDRIG tidigare pratat någonting om önskemål om ett akvarium men nu helt plötsligt så var det hennes högsta dröm och önskan..... *suck*
Nu hade man ju börjat lära sig turerna så vi lät henne hållas och mycket riktigt så gick det över på några dagar.

Det senaste är nu att hennes högsta önskan är att få en kanin.......
Hon har mycket noga kollat upp priser och annan viktig information och nu ägnar jag ärligt talat inte så mycket energi på att engagera mig i hennes "högsta önskan" längre eftersom jag är ganska säker på att innan veckan är slut så har den bytts ut mot något annat. Frågan är vad det ska bli denna gången....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0