Hundar och ungar och hembryggt äppelvin....

För ganska längesedan spelade jag och Martin ett musikspel med Lotta och Ola.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men Martin fick i alla fall i uppgift att sjunga en sång som innehöll ordet "hundar". Då klämmer han i och sjunger följande "- Hundar och ungar och hembryggt äppelvin...."

Öööhhhh........ stopp!!!! Nästan alla var överens om att det inte fanns någon låt med den textraden och själv var jag mer eller mindre övertygad om att han bara försökte sno till sig poäng och fuska.
Han var dock envis och hävdade att det fanns en artist som sjöng denna låten men kunde bara den raden. Han fick ingen poäng.....

Detta har blivit en liten klassiker för oss och då och då har jag pikat Martin över denna textrad....... men häromdagen blev jag tyst. Då låg det ett tidningsurklipp på köksbordet. Det var en minnesruna över en man som hette Alf Robertsson. I texten stod det att ett av hans mest kända verk var låten "Hundar och ungar och hembryggt äppelvin"....... behöver jag skriva mer?!

Knäpp, knäpp, knäpp på näsan.........


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan gumman!



Först och främst måste jag tacka för en underbart trevlig helg. Alltid lika roligt att träffa dig. Sen måste jag även tacka dig ytterligare en gång för hjälpen med Douglas igår. Du är en pärla. Jag måste även berätta att en liten filmsnutt är nu utlagd på My Dog, tack och lov klippte dom bort min förvirrade och osammanhängande intervju. Det finns en gud. Till slut måste jag berätta att min pappa har sjungit tillsammans med Alf Robertsson när jag var liten. Du vet, jag rör mig ju bara bland kändisar nu när jag är kändis själv.

Bamsekramar Tanja

2009-01-04 @ 22:03:29
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Johanna

Hejsan!

Det var trevligt att träffas igen. Fina bilder på din blogg och vad flitig du är. Det är ju tur om man hinner in på sin hemsida och göra något innan det gått en vecka. Denna gång tänkte jag att jag skulle vara snabb, men bilder blir det senare för behöver ladda batterierna. Roligt att träffa dig och basti igen och nu kom jag på hur man kunde skriva här på din blogg ;-) man är ju inte någon dataexpert vill jag ju inte påstå. Roligt att träffas och nästa gång blir väl i Malmö?

Bamsekramar Johanna

2009-01-05 @ 12:36:14
URL: http://www.atlashemsida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0