"- Men, du kan ju!!!"

Erik skulle upp och träna tennis klockan 9.00 idag och eftersom hela familjen var uppe tidigt så passade jag och Ellen på att ta bussen in till Tivolibadet för att träna på att simma.
De skulle öppna 9.00 men vi var där redan kvart i och blev insläppta av de trevliga tjejerna i entrén. På så vis var vi alldeles själva i hela bassängen och kunde simma åt alla håll och kanter om vi så önskade :-)

Jag som inte har några som helst simpedagogiska tips började hitta på lite av varje. Vi övade på att flyta men Ellen har jättesvårt för att kunna slappna av. Hela hennes kropp vrider sig åt sidan (även när jag håller henne lätt under nacken) och det måste väl bero på att hon fortfarande spänner sig?

Sedan fick vi tag på en simring...... vet att man kanske inte ska vänja barnen vid dessa hjälpmedel men i Ellens fall tror jag faktiskt att det är rätt väg att gå. Hon behöver bygga upp vattenvana, trygghet och bli säker på rörelserna - men allra viktigast - att tycka det är kul!

Snacka om att jag blir förvånad när ungen helt plötsligt tar både bentag och armtag och börjar simma...... men, hallå..... du kan ju!!! :-)
Förut har hon bara lyckats göra en av rörelserna. Gjorde hon bentagen så låg armarna stilla och vice versa..... men nu gick det hur bra som helst för att vara vårt första besök!
Tror att hon överraskade sig själv också och det var ett stort leende på hennes läppar när hon simmade från ena sidan av bassängen till den andra och sen tillbaka igen.....

Jag tror på att hon fixar detta innan sommaren bara jag ta mig i kragen och åker dit med henne en gång i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0