Släng inte bottenskrapet!

Har kommit på att jag är barnsligt förtjust i vaniljvisp och hade utan problem kunnat sleva i mig mängder! :-)

Efter middagen åt vi Frödinge kladdkaka och vaniljvisp (Martin blir överöst av "Grattis-tårtor" från både Kvantum och Maxi eftersom han snart fyller gammal *hehe*).
Det blev lite vaniljvisp över och fy hundan för den som skulle våga sig på att slänga bottenskrapet! Nej, det sparar vi och ställer in i kylskåpet så att lilla jag kan ta fram det senare (alltså nu) och äta medan jag tittar på Grammisgalan och bloggar (samtidigt). Nu snackar vi vardagslyx! :-)

Det tråkiga med detta är att man inte riktigt känner när man blir mätt utan helt plötsligt bara upptäcker man att det inte går att få ner en endaste liten sked till för då känns det som att allt kommer upp igen - ni fattar va?! Örk!
Men tro inte att man kan föräta sig på denna ljuvliga frestelse - icke så nicke!

Till detta dricker jag den ädla drycken Ramlösa med smak av blåbär - till min förfäran så har julmusten tagit slut! Men jag har hopp - påsken är inom räckhåll och med affärernas framförhållning så har de säkert redan några flaskor påskmust på lagret - eller vad säger du Anders? :-)



Jaha..... nu hoppade den där mättnadskänslan på mig och jag känner mig helt plötsligt inte sugen på mer.....

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej!

Här har du en som har tittat på grammisgalan och druckit julmust och ätit godis och läst bloggar. Jag köpte 2 flaskor julmust på Willys igår, men har bara en kvar nu. Måste åka dit och se om de har fler och bunkra. Skit oxå att jag inte köpte fler. ska jag kanske spara den jag har? Så kan vi festa på den tillsammans någon dag och ta den där fikan vi skulle tagit innan? Kram Josefine =)

2009-01-07 @ 22:05:17
URL: http://jossabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0